Villámgyors gyümölcsös kocka

A kevert süteményeket kevésbé szeretem, viszont a gyümölcsös kevertekért rajongok. Sokféle van már a blogomon, lehet belőle válogatni. Ehhez a sütihez is csak egy tál, egy tepsi és egy fakanál (mixer) kell. Valóban villámgyors, mert a gyümölcs megmosásától kezdve a sütés végeztéig maximum 30 perc az elkészítése. Nem olyan laza, könnyed tésztáról van szó, viszont puha, nagyon finom vajas-vaníliás a tésztája - ez az egyik kedvenc gyerekkori ízemlékem a kevert tészták közül. Bár ezt most magamtól, érzés és ízlés alapján készítettem, nem követtem semmilyen receptet. Bármilyen gyümölccsel elkészíthető. Nálam most eper és cseresznye került bele, mert hetek óta szinte egyedül dézsmálom a kertből ezt a két gyümölcsöt csak úgy önmagában (imádom a kertben termett gyümölcsöket és zöldségeket, nyáron szinte ezeken élek nyersen fogyasztva, rágcsálva) - gondoltam most már készítek belőlük egy sütit is a családnak.






Hozzávalók a tésztához:
20x25 cm-es tepsihez
 3 tojás
12 dkg kristálycukor (vagy nyírfacukor)
12 dkg olvasztott vaj
1 teáskanál vanília kivonat (vagy 1 csomag vaníliás cukor)
1 teáskanál sütőpor
20 dkg finomliszt
fél dl tej

50 dkg bármilyen gyümölcs (nálam most eper és cseresznye)

A tetejére:
2 evőkanál olvasztott vaj
1 evőkanál kristálycukor és 1 csomag vaníliás cukor keveréke


MÁR  K É T  S Ü T E M É N Y E S  K Ö N Y V E M  IS MEGJELENT!

Megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



    

Elkészítés:
  1. A tojásokat habosra keverjük a cukorral (fehéredésig), hozzáadjuk a vanília kivonatot (vagy vaníliás cukrot) és az olvasztott (kihűtött!) vajat, melyekkel összekeverjük. Hozzászitáljuk a sütőporral elkevert lisztet is - simára keverjük a tésztát. Végül fellazítjuk egy kicsit a fél dl tejjel.
  2. Sütőpapíros tepsibe egyengetjük, megszórjuk a tetejét a megmosott/megszárított gyümölcsökkel (a nagyobb gyümölcsöket vágjuk ketté). Előmelegített 170 fokos légkeveréses sütőben kb. 15-18 perc alatt megsütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!) Végezzünk tűpróbát!
  3. A megsült süteményt kivesszük a sütőből és amíg még forró, megkenjük a tetejét az olvasztott vajjal és megszórjuk a kristálycukor + vaníliás cukor keverékével.
  4. Kis kockákra felvágva tálaljuk.




Sütés után a tepsiben is nagyon kívánatosan nézett ki 😋

   


Jó étvágyat!    

Megjegyzések

  1. Köszönöm szépen!! Nagyon finom, kipróbáljuk az biztos!! Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Évi. Valóban érdemes megsütni, mert gyors és isteni finom!

      Törlés
  2. Szia! Este 19:45-kor kezdtem hozzá, nagyon ráéheztem egy cseresznyés sütire. Megérte az esti program, nagyon finom, nem "szottyos" (ami elázik kevésbé szeretem). Nekem tovább kellett sütni a megadott időnél, szépen átsült, másnap reggel is nagyon puha volt. Én szeretem a kavart sütiket készíteni és enni is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nagyon örülök, hogy megsütötted és ízlik. Köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  3. Szia Gabi! Ez csoda finom!!!Ma sütöttem meg meggyel és málnával. Legközelebb annyit fogok rajta változtatni, hogy dupla adagot készítek belőle :)! Köszi a receptet!!!

    VálaszTörlés
  4. Már másodszor sütöttem, most eritrittel mert nem volt itthon cukor, és a gyerekek miatt muffin formában barackkal 🤗 isteni!

    VálaszTörlés
  5. Csuda finom, csuda vaníliás! 😊 Dupla adaggal sütöttem, szimplán nem is érdemes. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  6. Most lettem készen a sütivel és gyors iramban fogy a tepsiből

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom áfonyával és barack befőtttel sütöttem meg. Külön köszönet, annak a hozzászólónak, aki szintén muffin formába sütötte, nagyon klassz 12 db lett :) Zsuzska

    VálaszTörlés
  8. Nagyon finom köszönöm szépen a receptet 😘

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finom köszönöm szépen a receptet 😘

    VálaszTörlés
  10. Kedves Gabriella! Gyümölcstorta formában is süthetem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Attól függ, hogy mekkora a formád... Illetve, hogy milyen bevonatú a gyümölcstorta formád, mert abból lehet, hogy kicsit nehezebben lehet kivenni...

      Törlés
    2. Ja, de persze, ha a gyümölcstorta formát is kibéleled szilikonos sütőpapírral és úgy sütöd a sütit, akkor tuti, hogy kijön belőle. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban