Szelíd gesztenyék

Pár perc alatt elkészíthető sütés nélkül ez a nagyon finom, mutatós kis desszert. 
Évek óta minden ősszel tervezem elkészíteni, amikor látom, hogy az utcákon lévő gesztenyefákról potyognak a gesztenyék... Az idén végre elkészítettem, ...és bele is szerettem rendesen mind kinézetre, mind ízre! 






Hozzávalók:
kb. 20 darabhoz
20 dkg gesztenyemassza (cukrozatlan)
15 dkg puha vaj
3 evőkanál porcukor
1 csomag vaníliás cukor
2 evőkanál rum
30 dkg darált háztartási keksz
kb. 0,5 dl tej

Ha cukrozott gesztenyemasszával készítjük, akkor nem kell bele ennyi porcukor.

A külső réteghez:
10 dkg csokoládé
1 evőkanál olaj

MÁR  K É T  S Ü T E M É N Y E S  K Ö N Y V E M  IS MEGJELENT!

Megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:

https://pottyosotthon.hu



Elkészítés:
  1. A kiolvasztott gesztenyemasszát a tej kivételével az összes hozzávalóval egy tálban összekeverjük, végül annyi tejet adunk hozzá, hogy egy ne ragacsos, de jól formázható masszát kapjunk.
  2. A masszából golyókat formázunk, tálcára sorakoztatjuk.
  3. A csokit vízgőz felett megolvasztjuk, simára keverjük az olajjal. A golyókat egy fogpiszkálóra szúrva háromnegyed részig a csokoládéba mártjuk, picit lecsöpögtetjük és sütőpapírra tesszük - a gesztenyék tetején a lyukakat az ujjunkkal óvatosan elsimítjuk. 
  4. Hagyjuk, hogy a csoki megdermedjen, utána kínálhatjuk, fogyaszthatjuk.




Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Micsoda ötlet! Nagyon tetszik! Nagyon jól néznek ki, isteni lehet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes! Imádom a gesztenyés édességeket, ezt biztosan el fogom készíteni.

    VálaszTörlés
  3. Ezt biztos kipróbálom :-)

    VálaszTörlés
  4. Kipróbáltuk és nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  5. Hát ez zseniális, nekem is neki kell állnom! Első pillantásra azt hittem igaziak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szoc. gondozóként dolgoztam. Amikor először elmészítettem vittem belőle párat a gondozottaknak. Az egyik bácsi összenyomott egyet, mert nem akarta elhinni, h nem igazi.

      Törlés
  6. Kipróbáltam és nagyon finom 😊. Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  7. Meg fogom probálni

    VálaszTörlés
  8. Tegnap megcsináltam és mindenkinek nagyon ízlett! Köszönöm

    VálaszTörlés
  9. Elkészitettem mindenki nagy örömére. Köszönöm a receptet.😘

    VálaszTörlés
  10. Megcsináltam a gesztenye golyókat, isteni lett, ez bekerül a kurrensen készülő édességeim közé! Köszönöm a jó receptet!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban